Hírek

Gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszer TPMS

Gumi abroncsnyomás-ellenőrző rendszer TPMS

2015. 09. 28.

Mi a TPMS?

A gumiabroncs nyomásellenőrző rendszer használata a 2014. november 1-től az Európai Unió területén újonnan üzembe helyezett gépkocsik esetén kötelező felszereltség lett. Biztonsági elemnek minősülő abroncsnyomás-ellenőrző rendszer vagy az angol rövidítésből is ismert TPMS (tire-pressure monitoring system), folyamatosan ellenőrzi a jármű gumiabroncsaiban a légnyomást, annak változása esetén menet közben is megjeleníti az erre vonatkozó információkat a vezető számára.



Hogyan működik?

Kétféle rendszert alkalmaznak az autógyártók:
INDIREKT RENDSZER. Az adatokat az ABS szenzorból nyeri a gépjármű. A gumiabroncs belsejében szenzorok nem kerülnek beépítésre.
A rendszer csak menet közben működik, alacsony nyomás vagy defekt esetén figyelmeztet.
Téli-nyári átszereléskor, ha külön felni garnitúrát használ, bizonyos esetekben újra kell kalibrálni az ellenőrző rendszert. Az autó kezelési kézikönyve minden esetben tartalmazza, hogy kell elvégezni a kalibrálást.
DIREKT RENDSZER. Az adatokat a gumiabroncs belsejében elhelyezett szenzorok mérik a légnyomást.
Téli-nyári átszereléskor, ha külön felni garnitúrát használ, és az autó engedélyezi a 10 szelep párosítását, csak egyszer kell párosítani az adott autóhoz.
Amennyiben csak 5 szelepet engedélyez (az 5. a pótkerék) az autó, minden átszereléskor újra kell párosítani a rendszert az autóval.



Mennyibe kerül?

Indirekt rendszer esetén nincs plusz költség.
Direkt rendszer esetén a szelepek kerekenként 15 000 Ft-ba kerülnek. Amennyiben szükséges, a szelepek programozása az autóval OBD2 csatlakozóval 5000, Ft-ba kerül.